ISO 10002 MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ STANDARDI
ISO 10002:2018 yayınlandı.
Tüm dünyada en yaygın olarak kullanılan Müşteri Şikayetlerinin Ele Alınması kılavuzu ISO 10002 revize edildi ve yayınlandı. ISO 10002 Müşteri Şikayetlerinin Ele Alınması kılavuzu oluşan değişiklikleri ve yenilikleri dikkate alarak Temmuz 2018’te yayınlandı ve ISO 10002:2018 olarak yürürlüğe girdi.
ISO 10002:2014’ten ISO 10002:2018 geçiş
Vericert olarak hali hazırda 2014 versiyonundan belgeli olan müşterilerimizin yeni standarda geçişi nasıl sağlayacaklarını tarif eden dokümantasyon hazırlanmış bulunmaktadadır. Bu dokümanlara linki tıklayarak erişebilirsiniz (Link: https://www.vericert.com.tr/turkish/basvurular.html)
Mevcut bir müşteriyi elde tutmanın maliyeti yeni müşteri oluşturmaya kıyasla 4 kez daha pahalıdır. Düzenli olarak müşteri kaybeden kuruluşlar zarar gören itibarlarını onarmak için büyük çaba sarfetmekte ve büyük paralar harcamaktadırlar
Bugünkü rekabetçi ortamda çevre, ürün ve hizmetle ilgili yapılan yeni buluşlar hizmet kalite seviyelerini yeniden tanımlamaktadır. İyi tasarlanmış bir müşteri şikayet yönetim sistemi, müşteri ihtiyaçlarını belirlemede ve markalarını korumada kuruluşlar için büyük önem taşımaktadır.
ISO 10002:2004 Müşteri Memnuniyet Standardı, müşteri şikayet sisteminin oluşturulması ile ilgili bir yönetim standardıdır. Kuruluşlara müşteri şikayetlerinin nasıl ele alınması gerektiği konusunda bilgiler vermektedir. Standart, müşteri şikayetlerinin ele alınmasında temel konuları, şikayet yönetim kontrollerini ele almaktadır.
Kimler için uygulanabilir?
ISO 10002 müşteri memnuniyet seviyesini yükseltmek isteyen, her türlü kuruluş ve her büyüklükteki firma için uygulanabilir.
ISO 10002 Belgelendirmesinin Faydaları
ISO 10002 müşteri şikayet yönetim sisteminin kuruluşca kullanılmasının birçok faydası olacaktır.
Mevcut müşterilerin korunması
Yönetim sisteminin kurulmasıyla müşteri sadakatiniz daha da zenginleşecektir.
Kötü itibar
Şikayet yönetim sisteminizin uygulanması ve belgelendirilmesiyle paydaşlarınıza müşteriye verdiğiniz önemi gösterebileceksiniz. Bununla beraber şikayetlerin ele alınması ile ilgili prosesleriniz olduğunu, bunların analiz edildiğini ve gözden geçirildiğini de gösterebileceksiniz.
Operasyonel verimlilik
Uygulama ve belgelendirme müşteri şikayetlerinin ele alınmasında tutarlılığı getirecek, trendlerin ortaya çıkmasını kolaylaştıracak ve şikayetlerin temel nedenlerinin ortadan kalkmasını temin edecektir.
İç iletişim ve ilişkilerin gelişmesine yardımcı olacak
Müşteri şikayetlerinin çözümlenmesi ve personelin müşterilerle birlikte çalışması için teşvik ederken müşteri odaklı bir yaklaşım içinde olmanızı temin edecektir.
Esneklik
Standart, ISO 9001 standardı ile uyumlu olarak hazırlanmış olup kuruluşunuza değer ve verimlilik kazandıracak şekilde kurgulanmıştır. Ek A küçük ölçekli kuruluşların uygulamaları için bir kılavuz da içermektedir.
Sürekli Gelişim
Sürekli gelişim ve analize imkan sağlayan standart, şikayetleri ele alma prosesinizi iyileştirecektir.
ISO 10002'yi Nasıl Uygulayacaksınız?
- ISO 10002‘ nin şartlarını gözden geçirin ve şikayetleri ele alma prosesinizi nasıl iyileştirebileceğinizi belirleyin ve bunları önceliklendirin.
- Yönetim sisteminizin sınırlarını belirleyin ve ISO 10002 uygulamaları ile ilgili prosedürleri haızrlayın
- Bu prosedürlerinizin uygulamada olduğundan ve denetlendiğinden emin olun.
- Daha sonra sistemin iç tetkiklerle düzenli olarak denetlendiğini güvence altına alın.
- Yönetim sisteminizin sınırlarını belirleyin ve gerekli prosedürleri oluşturun.
- Prosedürlerinizin uygun olduğundan emin olun.
- Sisteminizi oluşturduktan sonra iç tetkiklerinizi ve yönetim gözden geçirmelerle sisteminizin etkinliğini değerlendirin.
- Kuruluşunuzun ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemini kendiniz değerlendirin.
ISO 10002 İçin İlk Belgelendirme Denetimi
ISO 10002 ile ilgili tüm gerekler tanımlandıktan sonra dış denetim yapmanın zamanı gelmiştir. Bu denetim Vericert gibi 3. taraf bağımsız ve akredite bir denetim kuruluşu tarafından yapılmalıdır. Denetim çalışmaları öncelikle Belgelendirme birimimiz tarafından hazırladığınız dokümantasyonu gözden geçirmekle başlamaktadır. Bu proseste kurumunuzun kaliteyi nasıl değerlendirdiği, hedeflerinizin ölçülebilir ve ulaşılabilir olduğu da değerlendirilmektedir. Daha sonra ileri bir tarihte sizin tesislerinizde denetçilerimizin yapacağı saha denetimi ile devam etmektedir. Bu denetimde prosedürlerinizin uygulamaları gözlenmekte ve kayıtlar gözden geçirilmektedir.
Başarılı bir denetimin ardından ISO 10002 belgeniz yayınlanmaktadır. Sisteminizin işlerliği, Vericert denetçileri tarafından senede bir veya iki defa yapılacak gözetim denetimleri ile sürdürülmektedir.
DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BİZE İLETİŞİM BÖLÜMÜNDE YERALAN BİLGİLERLE ULAŞABİLİRSİNİZ.
Standartlar
- ISO 9001 KYS
- ISO 14001 ÇYS
- FSSC 22000
- ISO 22000 GGYS
- ISO 45001 İSGYS
- ISO/IEC 27001 BGYS
- ISO 31000 RYS
- ISO 28000 TZYS
- ISO 22301 İSYS
- ISO/IEC 20000 HYS
- IATF 16949
- EN 15838 ÇMYS
- ISO 18295 ÇMYS
- ISO 13485 MCB
- EN 15038 THYS
- ISO 14064 SGB
- ISO 10002 MMYS
- ISO 17100 THS
İletişim
- VERİCERT BELGELENDİRME VE GÖZETİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ.
- Zümrütevler Mahallesi Ural Sokak Nas Plaza No:22 Kat:1 Daire: 18 Maltepe/İSTANBUL-TÜRKİYE
- Tel:+90 216 325 25 01
- Fax:+90 216 325 73 79
- E-Posta:info@vericert.com.tr
- Web:www.vericert.com.tr
Vericert Platform
- Yenilikler ve fayda sağlayacağınız bilgiler almak için Vericert Platform'a üye olun.
- Vericert Platform'u ziyaret edin.