English  English

Vericert Logo

  

ISO 31000 Risk Yönetim Sistemi

ISO 31000 Nedir?

Günümüz ekonomisinde gittikçe artan belirsizlik işletmelerin sürdürülebilir rekabet gücünü derinden etkilemektedir. Hedeflere ulaşmada belirsizliğin yaratacağı olası risklerle baş etmek, hatta fırsatlara dönüştürme yeteneğini kazanmak için risk yönetimi kritik bir disiplin haline gelmiştir.

Küresel ölçekte sıklıkla yaşanan krizler de şirketlerin sürdürülebilirliğini güvenceye almak amacıyla; risklerini sistematik ve disiplinli bir şekilde yönetmelerini gerektirir.

ISO 31000:2009, Kurumların hedeflerini gerçekleştirebilmesi için makul bir güvence sağlamak üzere, potansiyel risklerinin sistematik olarak değerlendirilmesi ve olası zararların etkisini azaltıcı yönde, verilere dayalı karar verilmesini sağlayan bir yönetim sistemi standardıdır.

ISO 31000’in Kurumunuz İçin Faydaları Nelerdir?

Risk Yönetimi; farklı birimlerde tespit edilen ve farklı etkileri olan ancak birbirini etkileyen risklerin, tutarlı ve kurum için en optimal şekilde yönetilmesi ve kurum genelinde ortak risk algısının oluşturulmasını sağlar.

Risk yönetimi kurumlara aşağıdaki yararları sağlar;

Etkin risk yönetimi ile işletimsel etkinliğinizi arttırmak
Zarar önleme konusunda gelişme kaydetmek
Gelişmiş bir sağlık, güvenlik ve çevre yönetmelikleri anlayışı uygulamak  
Her tür zorluk karşısında işletmenizin esnekliğini arttırmak
Fırsatları ve tehditleri belirlemek, değerlendirmek ve bunlar karşısında strateji belirlemek
Organizasyon birimlerinde sorumluluk yaratma
Açıklık ve şeffaflık kültürünü güçlendirme
Süreçlerin etkin bir şekilde ve önleyici yaklaşımla yönetilmesi
Farkındalığı arttırma
Etkin kaynak planlama
Yönetsel karar verme ve gözetim süreçlerini iyileştirme
Sürdürülebilir karlılığın sağlanması

ISO 31000’in içeriğinde neler bulunmaktadır?


Uygulama için Hazır mısınız?

ISO 31000 Risk Yönetim Sisteminin uygulaması kuruluştan kuruluşa farklılık göstermektedir. Kuruluşlardaki bölümlerin, gerçekleştirilen faaliyetlerin farklı talepleri, farklı zorlukları bulunmaktadır. Bu sebeple oluşturulan sistemin kuruluşların gerçekleri ile uyumlu ve sürdürülebilir olması gerekmektedir

ISO 31000 belgelendirme süreci nasıl işler?

Başvuru: Belgelendirme sürecini olabildiğince basitleştirerek müşterilerimize yardımcı oluyoruz. Belgelendirme talebinizi aldıktan sonra müşteri ilişkileri yöneticimiz sizinle irtibata geçiyor ve sizi yönlendiriyor.

Denetim: Konusunda uzman denetçilerimiz, kuruluş bünyesinde oluşturduğunuz yönetim sistemini, dokümantasyon ve kayıtlarınız üzerinden incelemektedir. İnceleme esnasında ISO 31000 soru listesi kullanılmakta ve standardın tüm gerekliliklerinin üzerinden gidilmektedir. Tüm şartlar karşılandıktan sonra belgenizin hazırlanma aşamasına geçilmektedir.

Belgelendirme ve Sonrası: Denetim sürecinizi başarılıyla tamamladıktan sonra ISO 31000 sertifikası size ulaştırılacaktır. Belgeniz 3 yıl için geçerlidir, ancak geçerliliği her yıl yapılacak gözetim denetimleri ile sağlanacaktır. Müşteri İlişkileri yöneticimiz sizinle her zaman irtibat halinde olacak ve tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacaktır.

İŞTE ÇÖZÜM ÖNERİMİZ!

Siz bütün çalışma, işleyiş ve hedeflerinizi dokümantasyon bazında işletin (Periyodik denetim ve gözetimlerle bunu verimliliğe ve sürekliliğe kavuşturmada yanınızda olacağız.). Bu iş için tek yapmanız gereken, kurum veya şirketinizde bütün bunlardan sorumlu bir kişi veya birim oluşturmanızdır.

Hedeflerinize ulaşma yolunda, muğlak olmayan, somutlaşmış, görülebilir, izlenebilir, iyileştirebilir ve sizin sadece asıl işinize yoğunlaşmanıza fırsat tanıyacak bir yapıya kavuşmanızı sağlamak; bu çalışmalar neticesinde, günümüzde artık her alanda büyük bir önem kazanmış olan, şirketinizin/kurumunuzun hedeflerini, kalite anlayışını, rakiplerinden ayırıp öne çıkaran özelliklerini ve müşteri memnuniyetini yansıtan; piyasa, müşteri, tedarikçi, çözüm ortakları ve çalışanlar nezdinde hassasiyetlerini gösteren uygun ISO STANDARTLARI çerçevesinde belge veya belgelerle belgelendirmek de bizim işimiz.

DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BİZE İLETİŞİM BÖLÜMÜNDE YERALAN BİLGİLERLE ULAŞABİLİRSİNİZ.

Standartlar

İletişim

VERİCERT BELGELENDİRME VE GÖZETİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ.
Zümrütevler Mahallesi Ural Sokak Nas Plaza No:22 Kat:1 Daire: 18 Maltepe/İSTANBUL-TÜRKİYE
Tel:+90 216 325 25 01
Fax:+90 216 325 73 79
E-Posta:info@vericert.com.tr
Web:www.vericert.com.tr

Vericert Platform

Temsilcilikler

Sosyal Ağ

Twitter Sayfamız Linkedin Sayfamız